Električni automobili postaju ozbiljan problem u zemlji lala. Nizozemska, jedna od evropskih zemalja koja se najviše zalaže za nultu emisiju, već pati od značajnih problema u svojoj visokonaponskoj i niskonaponskoj mreži sa stalnim nestankom struje.
Evropska unija je odlučno rekla ne automobilima koji emituju CO2 od 2035. godine, ulažući sve u elektromobilnost. Danas, kada se građani EU suočavaju s realnim problemima, kada su baterijska vozila u pitanju, slika o njima se mijenja. Mnogi već sad žale i smatraju da dani automobilima sa SUS motorima nisu u potpunosti odbrojani.
Punjenje na javnim punjačima je veliki problem
Električni automobili već sad postaju veliki problem u nekim evropskim zemljama. U Nizozemskoj je ovaj problem postao toliko izražen da domaćinstva dovodi u ozbiljne probleme.
Visokonaponska električna mreža ne može podnijeti više od trenutne potrošnje, a niskonaponska još manje, što uzrokuje neprekidne nestanke struje u četiri glavna grada zemlje tulipana. Stanovnici Utrehta, Roterdama, Amsterdama i Haga izuzetno su nezadovoljni situacijom u kojoj se nalaze. Slično iskustvo imaju i neki gradovi u Njemačkoj.
Kompanija Stedin je najveći operater nizozemske elektroenergetske mreže i već je upozorila vladu da je situacija neodrživa. Ovo se posebno pogoršalo u Utrechtu, gdje su otkrili da je potražnja za električnom energijom veća od kapaciteta mreže.
Hiljade domova zavise od toga, a u zelenoj tranzicijskoj politici i poskupljenju ruskog gasa država je građane poticala da plinske instalacije zamijene električnim i toplotnim pumpama. Sada kad je mreža preopterećena, jer je energetska infrastruktura deficitarna za rastući broj potrošača, svi se hvataju za glavu i prizivaju povratak običnih automobila.
KLIX