ekonstrukcija magistralnog puta od Aerodroma Tivat do Jaza neće biti završena u predviđenom roku do 15. januara naredne godine, saopšteno je Pobjedi iz Uprave za saobraćaj, koja je investitor ovog projekta.
Iz Uprave su precizirali da je realizacija ugovorom definisanih radova na nivou od 50 odsto, uz, kako kažu, dinamiku koja predviđa završetak značajnog dijela poslova do kraja ove godine, čime bi se realizacija približila brojci od 80 odsto. Iako kineski konzorcijum, koji je izvođač radova, do sada nije dostavio zvaničan zahtjev za produženje roka izvođenja radova i dodatnim plaćanjima, očekuje se da to uradi u najskorije vrijeme.
– Ugovorom definisani rok završetka radova je 15. januar 2026. godine što je 24 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao i početka izvođenja radova. Imajući u vidu kompleksnost ukupnog projekta, sagledavajući količinu izvedenih kao i preostalih radova na projektu realno je očekivati da izvođač radova neće ispoštovati ugovorom definisani rok za završetak radova – kazali su našoj redakciji iz Uprave za saobraćaj, na čijem je čelu direktor Radomir Vuksanović.
Izvođač radova je kineski konzorcijum Shangdong Foreing Economics & technical cooperation Co, and Shangdong Luqiao Group. Vrijednost ugovora je 53,9 miliona eura bez PDV-a.
Produženje roka
– Izvođač radova do sada nije dostavio Upravi za saobraćaj niti preduzeću Regionalni vodovod Crnogorsko primorje, kao investitorima, zvaničan zahtjev za produženje roka izvođenja radova, ali se očekuje da će to biti učinjeno u najskorije vrijeme. Takođe, do ovog trenutka nije bilo zahtjeva za dodatnim plaćanjima koja bi proistekla iz eventualnog produženja roka – saopšteno je iz Uprave za saobraćaj.
Iz Uprave su naveli su da bi mogući razlozi za produženje roka izvođenja radova, bili oni radovi koji nijesu bili predmet ugovorne dokumentacije, a za kojima se pojavila potreba u toku izvođenja radova, kao što su izgradnja nove infrastrukture CEDIS-a u okviru projektom definisanog zahvata budućeg bulevara, izgradnja novih instalacija vodovoda i kanalizacije za potrebe opštine Kotor, izgradnja segmenta budućeg bulevara kroz Tivat za potrebe relaksacije saobraćaja u zoni Aerodroma Tivat, neriješena imovinsko-pravna pitanja, neophodne korekcije projektne dokumentacije.
– Konačno mišljenje o opravdanosti zahtjeva za produženjem roka daje Inženjer na gradilištu, a sve u skladu sa FIDIC procedurama ugovaranja i praćenja realizacije ugovora. Svakako da Uprava za saobraćaj ima svoje mišljenje o opravdanosti jednog takvog zahjeva, u trenutku kada on bude dostavljen, ali primarno mišljenje u smislu realizacije Ugovora je mišljenje Inženjera (nadzornog organa u smislu FIDIC procedura) – pojasnili su iz Uprave za saobraćaj i dodali da su trenutne projekcije Uprave za saobraćaj usmjerene ka završetku svih radova na projektu u najkraćem mogućem roku.
– Svakako postoji i apsolutna posvećenost svih učesnika u projektu da ne bude radova na trasi u toku naredne turističke sezone – poručeno je iz Uprave za saobraćaj.
Dodatna plaćanja
Iz Uprave za saobraćaj dodaju da oni zahtjevi za dodatnim plaćanjima koji se odnose na stavke koje nijesu bile predmet ugovaranja predstavljaju opravdano uvećanje ugovorene vrijednosti radova, a konačan stav u odnosu na njihovu vrijednost biće rezultat rada Inženjera na takvim zahtjevima, a sve u skladu sa FIDIC uslovima realizacije ugovora.
– U ovom trenutku ne možemo da spekulišemo o vrijednostima prije okončanja izvođenja radova. Kada je riječ o eventualnom povećanju vrijednosti ugovora, ili smanjenju njegove vrijednosti, u slučaju primjene kaznenih odredbi za kašnjenje izvođača radova, FIDIC ugovorna dokumentacija predstavlja validan i međunarodno priznat okvir za sprovodenje infrastrukturnih projekata ovog obima, uz punu saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) kao kreditora ovog projekta – rekli su iz Uprave za saobraćaj.
Naveli su da Uprava za saobraćaj, kao investitor, od svojih izvođača radova uvijek zahtijeva najviše standarde u pogledu transparentnosti, efikasnosti i dinamike izvođenja radova.
Mišljenja smo da je na svakom gradilištu uvijek moguće više i brže završiti aktivnosti na izgradnji, ali treba skrenuti pažnju da je ovo gradilište ujedno i najznačajnija i najopterećenija arterija sistema državnih puteva u Crnoj Gori, sa više od 30.000 vozila na dnevnom nivou koja prođu tuda – istakli su iz Uprave za saobraćaj i dodali da je potrebno vrijeme i strpljenje da bi se putevi izgradili i rekonstruisali, ,,a ako se radovi izvode pod saobraćajem i bez ijednog dana totalne obustave saobraćaja, kao što je slučaj na svim ostalim dionicama u Crnoj Gori, složićemo se da uslovi izvođenja radova ne idu u potpunosti u prilog izvođaču radova“.
Generalno, Uprava za saobraćaj je zadovoljna pokazanim nivoom angažovanja i truda od strane izvođača radova, ali sa naglaskom na završetak radova na trasi u najkraćem mogućem roku – poručuju iz Uprave za saobraćaj.
Dosadašnja realizacija
Iz Uprave su precizirali da je realizacija ugovorom definisanih radova na nivou od 50 odsto, uz, kako kažu, dinamiku koja predviđa završetak značajnog dijela poslova do kraja godine, čime bi se realizacija približila brojci od 80 odsto.
Trenutno se radovi izvode na šest od devet ugovorom definisanih dionica, od kojih se na dionicama od četiri do sedam izvode građevinski radovi (iskop, tampon, asfalt, betonske konstrukcije, mostovi, regionalni vodovod), dok se na posljednje dvije dionice (osam i devet) vrši obilježavanje pojasa izvođenja radova u cilju skorog početka aktivnosti i na njima – naveli su iz Uprave.
Saopštili su da projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-1, Kotor – Tivat – Budva, dionica Aerodrom Tivat – Jaz, predstavlja jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata koji se trenutno realizuju u Crnoj Gori.
Projekat podrazumjeva rekonstrukciju predmetne dionice magistralnog puta M-1, sa izgradnjom bulevara na potezu od Aerodroma Tivat do plaže Jaz. Dionica magistralnog puta M-1 Tivat – Budva, od Aerodroma Tivat do plaže Jaz dugačka je 16 kilometara.
POBJEDA