Air Montenegro traži tri aviona da dopuni flotu

Nacionalna aviokompanija Air Montenegro raspisala je javni poziv za uzimanje u zakup sa posadom jednog aviona kapaciteta u prosjeku 100 sjedišta, na period od prva tri mjeseca naredne godine, kao i javni poziv za uzimanje u višemjesečni zakup sa posadom još dva aviona kapaciteta od 100 do 180 sjedišta za narednu ljetnju IATA sezonu koja počinje 31. marta i traje do 31. oktobra.

Ove informacije su potvrđene “Vijestima” u menadžmentu nacionalnog avioprevoznika.

“Raspisan je javni poziv za nabavku aviona tipa Bombardier CRJ900 ili Embraer E190/195 na principu ‘wet lease’ za period 1. januara do 31. marta 2024. godine, jer u tom periodu oba aviona u floti Air Montenegra sukcesivno, jedan za drugim idu na redovni servis, tako da nam je potreban dodatni avion da bismo obavili planirani saobraćaj u ovom periodu”, rečeno je “Vijestima” u kompaniji.

Avion tipa Bombardier CRJ-900, zavisno od konfiguracije, može da primi od 76 do 90 putnika, dok je kapacitet E-190/195 od 104 do 116 putnika. Avioni kanadskog proizvođača Bombardier nikad do sada još nisu letjeli ni za Air Montenegro, niti za bivšeg crnogorskog avioprevoznika Montenegro Airlines, dok domaći prevoznik ima ogromno iskustvo sa korišćenjem aviona brazilskog proizvođača Embraer.

Air Montenegro od svog osnivanja raspolaže flotom od samo dva Embraera E-195, kapaciteta po 116 sjedišta, pa kada neki od njih iz bilo kojih razloga (redovnih tehničkih pregleda i servisa ili vanrednih okolnosti) ispadne iz saobraćaja, to se mora nadoknaditi uzimanjem u zakup trećeg aviona od neke strane kompanije. Probleme te vrste, ali i potrebu za dodatnim prevoznim kapacitetom koji im se javlja tokom ljetnje sezone, Air Montenegro je do sada rješavao uzimanjem u višemjesečni zakup dodatnih aviona – za ljeto 2022. od kompanija iz Hrvatske i Njemačke, a za ovu sezonu od partnera iz Ukrajine i Litvanije. Ovi avioni uzimani su u “wet lease” aranžmane o zakupu (ACMI) koji podrazumijevaju zakup aviona sa posadom, u kojem zakupodavac pokriva i troškove osiguranja i održavanje vazduhoplova, a zakupac plaća ugovorenu zakupninu obračunatu po tzv. blok-satu letjenja, gorivo, aerodromske usluge i aeronautičke takse.

VIJESTI

Provjerite slična mjesta

Mujović: Pozivam Lekića da podnese ostavku, funkcioneri dužni da budu odgovorni

Nakon informacije da je predsjednik Odbora direktora Rudnika uglja Pljevlja Milan Lekić imao udes službenim …