MSC nije dao ponudu za Global Ports u okviru kojeg posluje i dio crnogorske luke Port of Adria

Pregovori o preuzimanju između kompanije Mediterranean Shipping Compani i Global Ports Holdinga su prekinuti. Mediterranean Shipping Company (MSC) početkom juna dala je na Londonskoj berzi ponudu za kupovinu turske kompanije Global Ports Holdinga, u okviru koje posluje i Port of Adria iz Bara. Rok za ponudu za kupovinu turske kompanije Global Ports Holdinga je istekao 13.jula.
Operater prvenstveno luka za krstarenje širom svijeta, kao i nekih kontejnerskih terminala, Global Ports, saopštio je ove sedmice da ga je MSC obavjestio da kompanija koja pruža usluge transporta ne namjerava da da ponudu za GHP, piše “The Maritime Executive” najtiražniji portal koji prati pomorsku industriju u svijetu.

Prije mjesec dana, GHP je objavio da se njegovom većinskom akcionaru, Global Iatirim Holdingu, obratila SAS Shipping Agencies Services Sarl, podružnica u potpunom vlasništvu MSC Mediterranean Shipping Compani Holdings, u vezi sa potencijalnom gotovinskom ponudom za kupovinu GHP-a. U to vrijeme, kompanija je saopštila da su u toku razgovori između kompanija. Prema pravilima koja regulišu proces, MSC je imao rok do 13. jula da „ili objavi čvrstu nameru da da ponudu“, ili da objavi da ne namjerava da da ponudu za GPH. Rok je, međutim, mogao biti produžen uz saglasnost komisije za preuzimanje, navodi američki portal specijalizovan za pomorsku industriju.

Komentarišući njihove planove za GHP sada kada su razgovori završeni, Mehmet Kutman, suosnivač, izvršni direktor i predsednik GPH je rekao: „Upravni odbor je u potpunosti posvećen uspješnom sprovođenju naše dugoročne strategije za rast poslovanja i stvaranje vrijednost za sve akcionare, istovremeno pružajući vodeći nivo investicija i usluga u našim lukama za krstarenje za dobrobit svih zainteresovanih strana”

Prema pisanju“The Maritime Executive” , GPH namjerava da nastavi svoj strateški pravac kao nezavisni lučki operater sa koncesijama za luke za krstarenje otvorenim pristupom i tretmanom prava na vez za sve svoje klijente van dohvata ruke. Odbor GPH-a je rekao da je fokusiran na postizanje svojih strateških ciljeva i stvaranje dugoročne vrijednosti, što odražava snagu GPH-a i njegovu rastuću mrežu luka za krstarenje.

Slično drugim poslovima vezanim za krstarenja, Global Ports je saopštio da je na njega u velikoj mjeri uticala skoro dvogodišnja obustava mnogih operacija krstarenja tokom pandemije i zbog stalnog uticaja na industriju. Tek nedavno je većina kompanija za krstarenje uspjela da ponovo pokrene skoro sve svoje brodove, ali čak i dalje broj putnika ostaje manji u poređenju sa prije pandemije. Kompanija je iskoristila vrijeme tokom suspenzije u globalnoj industriji krstarenja da nastavi da unapređuje svoj portfolio, ali je takođe izvjestila da je u razgovorima o refinansiranju sa svojim vlasnicima obveznica.

Kompanija je saopštila da je povećala ukupan broj luka za krstarenje koje posluje na 22 širom Kariba, Mediterana, Južnog Atlantika, Azije i Severne Evrope. Njihov najnoviji sporazum formira zajedničko preduzeće sa lokalnim partnerom kompanije Sepcan S.L. i pristao je na uslove 40-godišnjeg ugovora o koncesiji za upravljanje lukom za krstarenje Las Palmas de Gran Kanarija, Kanarska ostrva, Španija. GHP će držati 80 odsto JV kompanije i pristao je da uloži oko 40 miliona eura u izgradnju novog terminala za krstarenje u Las Palmasu i modularnih terminala u Aresifeu i Fuerteventuri.

Menadžment i dalje veruje da postoje velike mogućnosti kao nezavisni lučki operater. Kompanija nastoji da iskoristi poboljšanja svog portfelja zajedno sa svojom snažnom pozicijom u ključnim lukama kako bi imala koristi jer industrija krstarenja nastavlja svoj oporavak i nastavlja svoj dugoročni rast.

Primorski.me

Provjerite slična mjesta

Praznici doveli turiste, gužve na graničnim prelazima

Zbog povećanog prliva gostiju u Crnu Goru na svim graničnim prelazima u Herceg Novom zabilježene …