Vladovi čuveni sokovi i vina od nara, sa ukusom gorčine, zbog nebrige države

Jedan od najpoznatijih proizvođača domaćih sokova u Crnoj Gori i regionu, Vladimir Vlado Tošić, ponudio je crnogorskom i regionalnom tržištu novi prozvod – vina od zdravog voća i nara.
“Riječ o veoma dobrim proizvodima. U vinu ima 8% alkohola, veoma je pitko, a žene ga rado piju”, rekao nam je Vlado.
On je nedavno na prestižnom međunarodnom sajmu u Kumanovu osvojio dvije zlatne plakete za sok od divlje nara i vino od pitomog nara u konkurenciji 187 ulagača iz 12 zemalja.
NEZADOVOLJAN ZBOG NEBRIGE DRŽAVE
Iako je čuven u regionu, Tošić je nezadovoljan odnosom državnih organa prema njegovom biznisu.
“Vino trenutno pravim u malim količinama, a da bih pravio u velikim količinama potrebna je veća podrška i pomoć Opštine Bar i države. Mali je broj kupaca u Crnoj Gori koji su zainteresovani da kupe ove domaće i zdrave proizvode iz naše zemlje. Primoran sam da tražim mogućnosti da bih preživio kao proizvođač”, istakao je Tošić.
Naveo je da je u objekat i za kupovinu mašina uložio je svega oko 300.000 eura, što je za ovu vrstu biznisa malo. Od države je dobio slabu pomoć i zbog toga osjeća veliku gorčinu.
“Istakao bih i, po mome mišljenju, veliku neodgovornost i ponašanje Investiciono razvojnog fonda Crne Gore jer slabo daju pomoć i podršku”, kazao je Vlado koji je osim IRF-a, nezadovoljan i odnosom Ministarstva poljoprivrede i Opštine Bar.
“Niko iz Opštine Bar, niti iz Ministarstva mi nije ni čestitao, a kamoli dao podršku. Susrećem se da velikim izdacima koje sam imao svih ovih godina, a nemam podrške od države”, priča Vlado.
Prema njegovim riječima, velika ulaganja su potrebna i za standarde kvaliteta, koje on drži na vrhunskom nivou.
“Sok od barskog šipka sam izlagao na Olimpijadi u Sarajevu ‘84 -te zatim u Rusiji 80-te, pa zašto ne bi opet. Moramo poštovati tradiciju i naše sorte nara”, podsjeća Tošić.
OTKUPLJUJE NAR IZ BARA
Ističe da redovno otkupljuje divlji nar iz barske opštine kako bi sastavio sirovinu za preradu, ali procjene su duple više propadne nego što se ubere.
“Moje proizvode su probali ljudi širom balkanskih zemalja prilikom posjeta na sajmovima. Sajmovi su mi pomogli i dali podršku da moje proizvode reklamiram kako bih danas bili prepoznati u okolnim zemljama .
Kao decenijski proizvođač sokova mora da sakupim 50% voća da bih stavio sliku voća na etiketi soka.
“Uvoznici je stavljaju. Naši proizvodi se mogu naći u restoranima i hotelima. Nama ne treba uvozimo jer imamo svoje proizvode i sorte, koje je samo potrebno na pravi način plasirati. Moramo raditi na tome da seoska gazdinstva ožive, da se mladima ljudima obezbijedi život na selu .Ne razumijem ljude koje posjećuju etno-sela, a svoja imanja drže odrasla u korov, posebno ako su blizu grada”, objašnjava Tošić.
LJUT NA TO BAR
Turističkoj organiziciji je predložio da se organizuju Dani nara, ali njegov prijedlog je zaboravljen.
On se nada da će opština Bar, Sekretarijat za privredu kao i Ministarstvo poljoprivrede prepoznati ovo zalaganje i ostvarene rezultate koji su napon dobili potvrdu i vrijednost van granica države. “Moramo se pokrenuti. Sjećamo se da je nekada barski šipak stizao do Zagreba, Splita, Beograda, Slovenije…”, zaključuje Tošić uz nadu da će svoje proizvode preko interneta bolje promovisati.
Tošić je regionalnu slavu stekao izlagavši svoje proizvode na na elitnim turističkim lokacijama, a na sajmovima je svoje proizvode predstavio pod nazivom ”Vlado – vino od nara” i matične sokove 100 % od voća, extra sokovi…
Jovan ŠĆEKIĆ

Provjerite slična mjesta

UNESCO dao saglasnost: Kotor uskoro dobija stadion dostojan grada

UNESCO je dao saglasnost na novi izgled stadiona FK “Bokelj”- objavio je predsjednik Opštine Kotor …