Zašto šef Ryanaira posjeduje taksi kompaniju sa samo jednim vozilom?

 

Majkl O’Liri, vlasnik kompanije „Ryanair“, dobio je 2004. godine taksi dozvolu za svoju ličnu mercedes-benz S-klasu.

Ova, od mnogih osporavana i kritikovana odluka mu je omogućila da legalno vozi autobuskim trakama Dablina u Irskoj, izbegavajući gust saobraćaj i obezbjeđujući sebi brži prolazak kroiz gradske gužve.

Poznat po svojim nekonvencionalnim i isplativim strategijama, O’Liri je primijenio isti način razmišljanja u svom ličnom životu. Registrovanjem samo jednog taksija pronašao je zakonsku rupu da uštedi vrijeme i poveća efikasnost.

Filozofija Ryanair-a

Kompanija Ryanair je poznat po niskim cijenama i širokoj mreži ruta, a iako je avio-kompanija osnovana 1984. godine kao mala firma sa samo jednom rutom, danas je jedan od najvećih prevoznika u Evropi. Kompanija se 1990. godine rebrendirala kao „prva avio-kompanija sa niskim cenama u Evropi“, zahvaljujući tadašnjem finansijskom direktoru Majklu O’Liriju, koji je danas izvršni direktor grupacije. O’Liri je implementirao model inspirisan američkim niskotarifnim avio-kompanijama, čineći Ryanair jednostavnim i pristupačnim prevoznikom koji omogućava svima da putuju u inostranstvo. Avio-kompanija koristi samo jednu vrstu aviona i ima pojednostavljen proces prijave na let, ali, iako su ti faktori praktični, Ryanair je više sinonim za uštedu i niske cene nego za luksuz. Međutim, O’Liri, poznat po svojim metodama smanjenja troškova, primjenjivao je ovu strategiju i van avio-industrije.

Početkom 2000-ih, ovaj irski biznismen kupio je taksi dozvolu za svoj Mercedes-Benz S-Class, registrovavši je pod nazivom „O’Leary Cabs“, što je omogućilo vozilu da se zvanično vodi kao taksi. Ova dozvola nije samo formalnost – omogućila mu je da koristi autobuske trake u Dablinu, skraćujući vrijeme putovanja kroz glavni grad Irske. Prema izveštajima, O’Liri je čak angažovao i ličnog vozača. Iako ovaj potez možda djeluje u skladu sa njegovim budžetskim pristupom u avio-industriji, mnogi su smatrali da je otišao predaleko, prenosi Bizlife.rs.

Godine 2003, gostujući na irskom RTÉ radiju kod voditelja Džoa Dafija, O’Liri je branio korišćenje svog taksija, prenosi Irish Times. Tvrdio je da u potpunosti poštuje propise koji se odnose na taksi prevoz, iako je irski ministar saobraćaja kritikovao njega i druge za zloupotrebu postojećih zakona.

„To je crni taksi, registrovan u Mulingaru. Imam profesionalnog vozača koji ga vozi za mene i ako žele da promijene propise koji mi omogućavaju da preuzimam putnike u Dablinu, rado ću to činiti – i to po mnogo nižim cijenama“, rekao je O’Liri.

Dodao je i da postoje daleko ozbiljniji problemi u društvu: „U trenutku kada imamo krizu u zdravstvenom sistemu i rat u Iraku, izgleda da je najvažnija tema – taksi Majkla O’Lirija.“

„Ako ste u Mulingaru, pozovite me!“

O’Liri je istakao da ne vidi problem u posjedovanju taksija: „Izgleda da je u redu ako iznajmim taksi, ali ako ga posjedujem, onda je to problem.“

Čak se našalio da bi, ako se neko zatekne u Mulingaru, rado prihvatio poziv za vožnju: „Taksa od Mulingara do aerodroma u Dablinu košta 82 eura, a Ryanair bi svakako razmotrio ove nadoknade za prevoz.“

Na kraju, otkrio je i da izbjegava centar Dablina, zbog čega mu je ovakav prevoz dodatno olakšao putovanja, prenosi Bankar.me.

Izvor: Nezavisne

Obavještenje o kolačićima (cookies)

Ovaj veb sajt koristi kolačiće (cookies) kako bi vam obezbjedio najbolje iskustvo korišćenja. Kolačići su male tekstualne datoteke koje se čuvaju na vašem uređaju i pomažu nam da analiziramo saobraćaj, personalizujemo sadržaj i omogućimo funkcionalnosti kao što su prijavljivanje ili čuvanje postavki.