Traže od zaposlenih da četiri dana sedmično dolaze u kancelariju

Kompanija Ford Motor uvodi novo pravilo koje podrazumijeva da većina njenih zaposlenih sa fiksnom platom dolazi u kancelariju četiri dana sedmično, što predstavlja najnoviji pokušaj da se poboljša radna efikasnost i ukupni učinak firme.

„Mnogi naši zaposleni već neko vrijeme dolaze u kancelariju tri ili više dana sedmično. Vjerujemo da će svakodnevni zajednički rad uživo ubrzati transformaciju Forda u kompaniju sa većim rastom, višim profitnim marginama, manjom cikličnošću i većom dinamikom“, saopštio je Ford, prenosi Reuters.

Nova politika odnosi se na većinu zaposlenih sa fiksnom platom širom svijeta, ali kompanija nije navela tačan broj ljudi na koje će se ona odnositi. Zaposleni su obaviješteni o promjeni u sredu, a nova pravila stupaju na snagu 1. septembra.

Kompanije širom svijeta se od pandemije korona virusa 2020. godine bore s pitanjem koliko fleksibilnosti treba dozvoliti radnicima. Neke, poput JPMorgana i Amazona, već su zahtijevale da hibridni radnici dolaze u kancelariju svih pet dana.

Fordov konkurent iz Detroita, General Motors, suočio se s nezadovoljstvom zaposlenih krajem 2022. godine. kada je pokušao da uvede povratak u kancelarije tri dana sedmično Kompanija je kasnije odložila sprovođenje tog pravila do 2023.

Obje automobilske kompanije pokušavaju da privuku menadžere iz Silicijumske doline, naviknute na fleksibilniji radni stil, ali istovremeno uvode stroža pravila o bonusima i prisustvu, kako bi podstakle osjećaj hitnosti i takmičenja u trci s proizvođačima električnih vozila poput Tesle.

U februaru ove godine Ford je smanjio akcijske bonuse za mnoge svoje srednje menadžere, navodeći da je cilj bio podsticanje boljih rezultata. General Motors je prethodne godine izmijenio sistem ocjenjivanja učinka zaposlenih, uvođenjem strožih kriterijuma koji vrše veći pritisak na one sa slabijim rezultatima, ili da se poprave ili da napuste kompaniju.

Biznis.ba

Obavještenje o kolačićima (cookies)

Ovaj veb sajt koristi kolačiće (cookies) kako bi vam obezbjedio najbolje iskustvo korišćenja. Kolačići su male tekstualne datoteke koje se čuvaju na vašem uređaju i pomažu nam da analiziramo saobraćaj, personalizujemo sadržaj i omogućimo funkcionalnosti kao što su prijavljivanje ili čuvanje postavki.