Svjetski trgovinski rat: Kina uvodi carinu od 84% na svu američku robu

Chinese flag in beijing tiananmen square

Ministarstvo finansija Kine najavilo je uvođenje carine od 84% na svu robu uvezenu iz Sjedinjenih Američkih Država.

Ministarstvo je saopštilo da će ove nove carinske stope stupiti na snagu 10. aprila u 12:01 po kineskom standardnom vremenu.

Trumpove kaznene carine uzdrmale su globalni trgovinski poredak koji je trajao decenijama, podstičući strahove od recesije i izazivajući nagli pad vrijednosti akcija širom svijeta.

Za Kinu, trgovinski rat dolazi u trenutku kada se njena ekonomija bori s dugotrajnom krizom na tržištu nekretnina i visokim dugovanjima lokalnih vlasti, što dodatno narušava povjerenje i biznisa i potrošača.

Iako je Peking prošle sedmice uzvratio protumjerama prema SAD-u, obećavši da će se boriti protiv onoga što smatra ucjenom, analitičari smatraju da se Kina osjeća stjerano u ugao zbog Trumpovih carinskih napada ne samo na Kinu, već i na svaku zemlju koja kupuje ili sklapa kinesku robu.

Također, Kina je u srijedu počela cenzurisati određeni sadržaj vezan za carine na društvenim mrežama, nakon što su na snagu stupile američke „recipročne“ carine, uključujući masovne dažbine od 104% na kinesku robu, dok su objave koje kritikuju SAD bile među najpopularnijima.

Hashtagovi i pretrage poput „carina“ ili „104“ uglavnom su bili blokirani na društvenoj mreži Weibo, a stranice su prikazivale poruku o grešci.

S druge strane, drugi hashtagovi, posebno oni koji sugerišu da SAD ima nestašicu jaja, bili su među najgledanijima na Weibou.

Državni emiter CCTV pokrenuo je hashtag „#SADvodiTrgovinskiRatINemaJaja“.

SAD „maše carinskom palicom na visokoprofilan način, namećući carine na čelik i aluminij iz EU… ali istovremeno tiho piše pisma evropskim državama, hitno tražeći jaja“, navedeno je u objavi CCTV-a na Weibou.

Biznis.ba

Obavještenje o kolačićima (cookies)

Ovaj veb sajt koristi kolačiće (cookies) kako bi vam obezbjedio najbolje iskustvo korišćenja. Kolačići su male tekstualne datoteke koje se čuvaju na vašem uređaju i pomažu nam da analiziramo saobraćaj, personalizujemo sadržaj i omogućimo funkcionalnosti kao što su prijavljivanje ili čuvanje postavki.