Noćni letovi na aerodromu Tivat su priča koja se odavno priča, a ništa se ne radi da se konkretizuje. Konsultant je angažovan 2019. godine i tu se stalo po pitanju realizacije te ideje.
– Nastojanja da se na aerodromu Tivat omoguće noćni letovi traju decenijama (od kraja osamdesetih godina prošlog vijeka). Razvojem navigacionih postupaka približava se ovom cilju, međutim, postoji niz izazova po tom pitanju. S tim u vezi potrebno je riješiti veći broj pitanja koja se mogu podijeliti u dvije velike grupe, a to su: projektovanje instrumentalnih navigacionih postupaka koji bi mogli da se koriste u noćnim uslovima i ispunjavanje preduslova u smislu infrastrukture na samom aerodromu – naveli su iz Aerodroma Crne Gore..
Konsultant koji je angažovan 2019. godine je francuska kompanija Navblue (kompanija iz grupe Airbus). Oni su za sada završili projektovanje tri navigaciona postupka, prilaz za jednu stazu i dva odletna navigaciona postupka. Postupci koji bi doveli do odobravanja od strane Agencije za civilno vazduhoplovstvo, sami po sebi su kompleksni.
Preliminarne projekcije upućuju na investicione potrebe reda veličine više desetina miliona eura – naveli su iz preduzeća koje je nedavno izabralo novog izvršnog direktora Vladana Draškovića.
Bez analiza o produženju radnog vremena
Aerodrom Podgorica je otvoren za saobraćaj od šest do 23.30 sati, a u državnom preduzeću nisu radili analize niti razmatrali mogući produžetak radnog vremena i uticaj produžetka radnog vremena aerodroma na poslovanje. „Dan“ je Aerodromima jasno poslao pitanja u vezi sa radnim vremenom i pitao da li razmišljaju o produženju radnog vremena, da li su radili analize u vezi sa produženjem radnog vremena i uticajem na prihode/rashode, brojem letova/putnika, kao i šta sve treba da se uradi da bi se aerodromima produžilo radno vrijeme.
Dan