Otvaranje baze avio-kompanije Wizz Air u Crnoj Gori jedno je od najznačajnijih dešavanja u domaćem vazduhoplovstvu posljednjih godina. Ovaj potez, koji su zajedničkim naporima realizovali Ministarstvo saobraćaja i Aerodromi Crne Gore, otvara novo poglavlje u razvoju avio-saobraćaja i turističke povezanosti naše zemlje sa Evropom.
Predsjednik kompanije Oki Air, Orhan Hodžić, višedecenijski stručnjak u oblasti komercijalne avijacije, u intervjuu za Pobjedu ističe da ovaj potez donosi višestruke benefite za Crnu Goru – od povećanja broja letova i destinacija, zapošljavanja domaćeg osoblja i produženja turističke sezone, do stvaranja temelja za dugoročni razvoj i veću konkurentnost naših aerodroma u odnosu na region.
POBJEDA: Što praktično znači otvaranje baze Wizz Aira u Crnoj Gori – po čemu se to razlikuje od dosadašnjih letova te kompanije ka Podgorici?
HODŽIĆ: Prije svega, želio bih da pohvalim izuzetne i uporne pregovarače, ministarku saobraćaja Maju Vukićević i gospodina Roka Tolića, izvršnog direktora Aerodroma Crne Gore, koji su uspjeli da animiraju kompaniju poput Wizz Aira i ubijede je da otvori svoju bazu kod nas, pa time pozicioniraju i naš grad na evropskoj mapi Wizz Air baza.
Otvoreno nebo, nove kompanije, više destinacija i jeftini letovi su definitivno benefit za sve
Otvaranje baze Wizz Aira u Crnoj Gori znači mnogo više od samih redovnih letova. Do sada su letovi ka Podgorici bili uglavnom operativni iz drugih baza, što je značilo da su avioni i posade dolazili iz inostranstva, pa su frekvencije i destinacije bile ograničene. Otvaranjem lokalne baze, Wizz Air će imati avione i posadu stalno stacioniranu kod nas, što omogućava više letova, fleksibilnije rasporede i jednostavnije pokretanje novih destinacija direktno sa naših aerodroma, sada iz Podgorice, u perspektivi i iz Tivta.
Za putnike i ekonomiju naše zemlje, ovo je veliki korak naprijed. Donosi nam bolju i sadržajniju povezanost sa Evropom, povećava turistički promet koji je nama najpotrebniji, otvara nova radna mjesta zapošljavanjem prije svega domaćeg letačkog i kabinskog osoblja, ali i drugog kadra koji će u ovako složenom sistemu doprinositi stabilnijem razvoju komercijalnog avio-saobraćaja u Crnoj Gori.
POBJEDA: Koje direktne efekte baza može imati na crnogorski turizam – da li se može očekivati rast broja turista, produženje sezone i niže cijene karata?
HODŽIĆ: Novoformirana baza kompanije u Crnoj Gori ima višestruke direktne efekte na turizam. Prvo, veća dostupnost letova i dobro uvezane destinacije olakšavaju dolazak turista i povećavaju njihov broj, posebno iz ključnih i atraktivnih evropskih tržišta. Drugo, sa stacioniranim avionima i posadama, kompanija može fleksibilnije prilagođavati sezonske i vansezonske letove, što doprinosi produženju turističke sezone i adekvatnom rasporedu ponuda i potražnje tokom cijele godine. Staro pravilo je da frekvencije čuvaju destinacije, a Wizz Air je odlično prilagodio svojim planiranim destinacijama iz Podgorice broj sedmičnih frekvencija.
Što se tiče cijena karata, konkurencija i veći broj letova često dovode do povoljnijih cijena karata za putnike, ali to zavisi i od tržišne dinamike i potražnje. Sve u svemu, baza znači stabilniji i pouzdaniji avio-saobraćaj, te posvećenost jedne kompanije tržištu gdje se baza formira, što Crnoj Gori donosi konkretne koristi u turističkom prometu, hotelijerstvu i povezanim sektorima.
Pobjeda