Neprihvatljivo je da se odluka o sudbini aerodroma donosi bez transparentne i detaljne analize svih opcija, uz puno uvažavanje stavova svih zaposlenih, stručne javnosti i građana Crne Gore, kazala je za „Dan” poslanica Posebnog kluba poslanika (PKP) Radinka Ćinćur i dodala da to izjavljuje kao predstavnica građana i zaposlenih.
U ovom trenutku nemamo jasne uslove koje nude potencijalni koncesionari, to ćemo saznati tek za mjesec dana, kada ćemo imati jasan stav treba li ići u koncesiju ili ne – rekla je Ćinćur.
Tenderska komisija Vlade za davanje aerodroma pod koncesiju u petak je otvorila dvije ponude. Njih su dostavili koreanski Inčon eirports i luksembruška kompanija Korporasion Amerika airports, dok tursko-francuski konzorcijum TAV i Aeroport de Pari (AdP) nisu dostavili ponudu, iako su godinama iskazivali interesovanje. Prema našim informacijama, TAV i AdP su tražili produženje roka za dostavljanje ponuda, ali im nije pozitivno odgovoreno na zahtjev. Tenderska komisija nije saopštila detalje ponuda, a to bi trebalo da uradi u narednih 30 dana, kada će poslati izvještaj Ministarstvu saobraćaja. Ove ponude stigle su pet i po godina nakon što je raspisan pretkvalifikacioni tender. Od tada su se promijenile tri vlade i aktuelni sastav izvršne vlasti je četvrti koji se bavi ovim postupkom.
Ćinćur smatra da skepsu u postupak davanja aerodroma po koncesiju na 30 godina unosi loše iskustvo sa skoro svim privatizacijama, odnosno sa stranim investitorima.
Ako je Strateškim planom koji su izradili Aerodromi Crne Gore predviđeno da u narednih sedam godina od sopstvenog poslovanja prikupe 120 miliona eura, a za kompletnu modernizaciju nedostaje još 17 miliona, zar država ne može garantovati Aerodromima kreditno zaduženje, ako im sama ne može pomoći? Zašto se o koncesiji priča od 2018. godine? Aerodromi svoj profit, koji je evidentan sve vrijeme, ne ulažu u modernizaciju, država ne ulaže u aerodrome, kao da čini sve da aerodromi budu u što gorem stanju. Takva logika nam je poznata prije privatizacije, kako bi investitor došao kao „spas“ – kazala je Ćinćur.
DAN