U proteklom mjesecu za projekat autoputa Bar Boljari iz Državnog trezora isplaćeno je bezmalo milion eura, od čega je oko 966 hiljada eura preusmjereno državnoj kompaniji Monteput, koja privodi kraju tender za izbor izvođača radova na dionici od Mateševa do Andrijevice, saopštila je NVO Akcija za socijalnu pravdu.
Prije desetak dana Monteput je objavio da su otvorene tehničke ponude, koje su dostavile četiri kompanije ili konzorcijuma za izgradnju ove dionice – tri kineske i jedna tursko-azerbejdžanska grupa. Procijenjena vrijednost je 550 miliona, a finansijske ponude će biti otvorene u nastavku.
“Oktobarske isplate iz Državnog trezora za projekat autoputa Bar Boljari, a sa pozicije Uprave za saobraćaj, prve su u ovoj godini, koje su javno prikazane”, ističe Akcija za socijalnu pravdu.
U isto vrijeme, dodaju, trenutno ključna saobraćajnica na sjeveru zemlje – rekonstrukcija magistrale od Lepenca do Berana, za koju je najavljeno da će biti otvorena u narednim sedmicama, očito „probija“ ugovorenu cijenu, a saobraćajnica će biti otvorena nakon pune tri godine kašnjenja od prvobitno ugovorenog roka za njenu rekonstrukciju.
“Ugovor za rekonstrukciju puta Lepenac – Ribarevine – Poda – Berane (32 kilometra) zaključen je oktobra 2020. između Uprave za saobraćaj i konzorcijuma Štrabag i Bemax, za cijenu od 35,7 miliona, bez PDV-a. Rok za završetak posla bio je dvije godine, ali dvije i po godine kasnije, tj od potpisivanja ugovora, radovi nijesu bili ni počeli, a ugovor je i dalje bio na snazi”, navodi Akcija za socijalnu pravdu.
Početkom jula 2023. na ugovor je prvi put amandmanski djelovano i tada je definisano da se kao početak izvođenja radova računa 29. jun 2023. godine, pa je tako novi rok za završetak posla kraj decembra ove godine.
“Kao osnov za novo produženje roka je bila navedena izgradnja javne rasvjete i TK instalacija u naselju Zaton, a amandamn je ostavio mogućnost uvećanja cijene”, navodi se u saopštenju.
Prema podacima Akcije za socijalnu pravdu (ASP) dobijenih zvaničnim putem, do kraja septembra za ovaj posao je isplaćeno 34,5 miliona eura.
“Pored toga, a shodno javnim evidencijama po osnovu „koda“ po kojem se vodi ovaj projekat, prošlog mjeseca je izvođaču radova isplaćeno nešto više od 2,4 miliona eura, pa je tako cijena preko 36,9 miliona eura”, ističu u saopštenju.
Kada je riječ o izgradnji Bulevara Tivat Jaz, i u oktobru je nastavljena slaba dinamika isplata za ovaj projekat, te je izabranom izvođaču – kineskoj kompaniji Shandog plaćeno 345 hiljada eura, pokazuje isplatni „kod“ po kojem se vodi ovaj projekat.
ASP je ranije objavila da je do kraja septembra Uprava za saobraćaj isplatila 16,4 miliona eura za ključnu primorsku saobraćajnicu.
Izgradnja Bulevara od Tivta do Jaza (16 kilometara) ugovorena je za 54 miliona eura, bez PDV-a, od kojih devet miliona finansira Regionalni vodovod Crnogorsko primorje, a ostatak Uprava za saobraćaj, dok je ugovoreni rok za završetak posla početak naredne godine. Radove na saobraćajnici praktično izvodi Bemax, kojeg je angažovala kineska kompanija.
“Prema pouzdanim saznanjima ASP-a, Uprava za saobraćaj i kineska kompanija trenutno pregovaraju o uvećanju cijene posla za 6,5 miliona (7,8 miliona sa PDV), od čega četiri miliona treba da „padne“ na Crnogorski elektrodistributivni sistem, a 2,5 miliona na Upravu za saobraćaj. Kao novi rok, na kojem insistira crnogorska strana, figurira 1. jun naredne godine, ali je i on više nego upitan. Radovi na ovoj saobraćajnici su podijeljeni na devet dionica, a izvođač još nije uveden u dvije poslednje dionice. Shodno najnovijem razvoju situacije očekuje se novi dinamički plan radova, koji će biti praćen zaključenjem aneksa ugovora”, zaključuje se u saopštenju.