Elektronske usluge pokretač digitalne transformacije u Crnoj Gori

Digitalizacija je pokretač društvenog i ekonomskog napretka, sredstvo za unapređenje kvaliteta života građana i građanki i temelj za efikasniju, inkluzivniju i moderniju javnu upravu, što su pokazali i rezultati projekta „E-usluge i digitalna infrastruktura kao odgovor na COVID-19“.

Projekat, čiji je završetak danas obilježen u holu tehničkih fakulteta Univerziteta Crne Gore, finansirala je Evropska unija, a sproveo Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Crnoj Gori, u saradnji sa Ministarstvom javne uprave. Projekat je imao za cilj osnaživanje digitalne transformacije Crne Gore, te postavljanje temelja za dugoročni razvoj.

Elektronske usluge pokretač digitalne transformacije u Crnoj Gori

Kroz završni događaj je prikazana i interaktivna izložba QR kodova, kroz koju su posjetioci i posjetiteljke mogli saznati više o razvijenim elektronskim uslugama i rezultatima projekta, među kojima su novi portal e-Uprave, portal Otvorenih podataka, napredni e-servisi namijenjeni roditeljima i studentima, digitalizovani servisi iz oblasti kulture, kao i brojne druge usluge koje karakterišu inovacije u digitalnom upravljanju.

Projekat, koji je sprovođen od 2021. godine, ubrzao je digitalizaciju javnog sektora. Kreirano je više od 45 novih elektronskih usluga dostupnih građanima i građankama, nevladinom sektoru, akademskoj i poslovnoj zajednici, uključujući jednostavan i brz upis djece u vrtiće, škole i fakultete.  Uspješnost ovih inicijativa pokazuje podatak da je čak 90% studenata i studentkinja upisalo fakultet online od uvođenja ove usluge. Portal e-Uprava omogućio je jednostavan pristup ključnim uslugama, a servisi za nevladine organizacije, političke partije i sektor kulture su posebno razvijeni, skraćujući vrijeme i štedeći novac korisnika i korisnica.

Dalje, jačanje institucionalnih kapaciteta kroz obuku nove generacije stručnjaka u javnoj upravi u oblastima digitalnog upravljanja i sajber bezbjednosti, opremljenost institucija na lokalnom i centralnom nivou tehnologijom i ekspertizom, te primjena vještačke inteligencije u donošenju odluka i pružanju usluga – dio su rezultata ovog uspješno sprovedenog projekta. Više od polovine građana i građanki Crne Gore upoznato je sa postojanjem elektronskih usluga.

Ministar javne uprave, Marash Dukaj istakao je da razvoj digitalne transformacije nije moguć bez stalne međuinstitucionalne saradnje, te kontinuiranog, predanog rada i truda, zahvaljujući kojima danas možemo govoriti o razvijenim i implementiranim prioritetnim elektronskim uslugama.

„Unapređenje elektronske uprave u Crnoj Gori zahtijeva kontinuitet, ne samo zbog potrebe usklađivanja sa zakonskim regulativama i praksom EU, već i stalnog usklađivanja sa IT rješenjima, koja se brzo unapređuju. Krajnji cilj ovog projekta zacrtan je na početku – podizanje svijesti građana i privrede o prednostima korišćenja digitalnih servisa. Smatram da su zacrtani ciljevi postignuti, ali da na putu stvaranja otvorene i održive elektronske uprave u Crnoj Gori, imamo još dosta posla”, kazao je Dukaj.

Stalna predstavnica UNDP-a u Crnoj Gori, Ekaterina Paniklova, poručila je da je ovaj projekat najbolji primjer kako se, uz snažnu podršku i partnerstvo, vizija pretvara u konkretne rezultate. Podsjetila je da je prpojekat odgovorio na hitne potrebe društva u jeku pandemije COVID-19, postavljajući temelj za modernizaciju javne uprave.

Provjerite slična mjesta

Najveći svjetski bankari u Davosu optimisti

Najveći svjetski bankari u Davosu su optimisti i očekuju rast poslovanja u budućnosti, proizilazi iz …

agen toto play toto 4d toto 5000 toto togel toto togel toto togel 10 situs togel terpercaya toto togel situs togel bandar colok bo togel deposit 5000 agen toto play situs togel