Plantaže u minusu 5 miliona, ali rastu prihodi

Na XXIII redovnoj Skupštini akcionara kompanije „13.Jul-Plantaže“a.d, održanoj u vinskom podrumu Šipčanik, kojom je predsjedavao Igor Čađenović, izvršni direktor Kompanije, usvojeni su Finansijski izvještaji i Izvještaji o poslovanju za 2023.godinu, kao i Izvještaj revizora o izvršenoj reviziji finansijskih izvještaja za 2023.godinu.
Akcionarima je prezentovan i novi staterški dokument Strategija razvoja kompanije do 2030. godine, koji ima za cilj sveobuhvatnu transformaciju kompanije, koja će obezbijediti njen dugoročan i održiv rast. Strategija je izrađena u saradnji sa konsultantskim kućama PWC (Pricewaterhouse Coopers) i BlueRock iz Zagreba.
U 2023. godini, kompanija je ostvarila ukupne prihode od preko 32.6 miliona €, i oni su za 4 .5 mil € veći od prihoda ostvarenih u 2022. godini, što predstavlja značajan rast od 16%. Prihodi od prodaje proizvoda i usluga u prethodnoj godini bilježe rast od 18%.
Na svim tržištima, ukupno posmatrano, prihodi ostvareni od prodaje flaširanih proizvoda veći su za 15% u odnosu na 2022. godinu. Najviše prihoda od prodaje flaširanih proizvoda u 2023. godini generisalo je tržište Crne Gore, dok je značajan rast ostvaren i na ostalim ino tržištima. Prihod od ugostiteljstva u 2023. godini bio je višestruko veći u odnosu na prethodne godine, postavši rekordan, što je doprinijelo 64% boljem rezultatu u 2023. u odnosu na prethodnu.
Kompanija je, iz sopstvenih izvora, opredijelila 1.6 mil € za nabavku opreme i poljoprivredne mehanizacije, kao i podizanje novih i krčenje starih zasada, što je više nego duplo veći nivo investicija u odnosu na 2022. godinu.
Ukupni rashodi u 2023. godini bili su na nivou od 35.6 miliona € i 6% su veći u odnosu na 2022. godinu, kako je poslovnim planom i predviđeno, uzimajući u obzir makro i mikro ekonomske faktore. U strukturi troškova najveći rast bilježe troškovi nabavke repromaterijala i energije, koji su za preko 2.5 miliona € veći u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj iznos troškova je previđen i očekivan, obzirom na rast nabavnih cijena flaša i zaštitnih sredstava.
Troškovi bruto zarada u 2023. godini su za 8% veći u odnosu na 2022. godinu, prvenstveno kao rezultat dogovora rukovodstva kompanije sa Sindikatom, kako bi se postepeno vratili na obračune iz vremena prije uvođenja restriktivnih mjera štednje, i na taj način amortizovali značajne inflatorne udare u prethodnom periodu, ali i rasta troškova prevoza i ishrane radnika tokom 2023. godine. U poređenju sa troškovima iz 2019. godine, oni su preko 3 miliona eura manji u 2023. godini.

U prethodnoj godini evidento je i značajno smanjenje obaveza prema dobavljačima u iznosu od million eura i kreditnim institucijama od 2 miliona eura, što predstavlja značajan faktor koji pozitivno utiče na finansijsku stabilnost i operativnu efikasnost kompanije. U kumulativnom, obaveze na 31.12.2023, uz izuzete odložene poreske obaveze, su manje za 2.7 miliona € u odnosu na ukupne obaveze na 31.12.2022.
U prethodnoj godini ostvaren je nagativan poslovni rezultat u iznosu od 5 miliona eura, prije oporezivanja. Na ovakav rezultat značajno je uticalo, između ostalog, smanjenje vrijednosti zaliha od – 2.1 milion €, uslovljene najviše manjom proizvodnjom iz prethodnih berbi uz veću realizaciju flaširanih proizvoda na tržištu, kao i povećanjem troškova materijala i energije za preko 2.5 miliona € u odnosu na prethodnu godinu. Ako se uzme u obzir da je za 2021. godinu poslovni rezultat bio negativan u iznosu od 20 miliona eura, postignuti rezultati ukazuju na jasnu posvećenost i angažovanje uprave u postizanju finasijske stabilnosti i poboljšanja performansi poslovanja.
Ostvareni rezultati, kao i brojne inicijative koje su preduzete u prethodnom periodu, doveli su do značajnih pozitivnih efekata po Društvo i predstavljaju dobar osnov i temelj budućeg razvoja. Ove tvrdnje najbolje potkrepljuje i pokazatelj uspješnosti poslovanja gdje je, nakon četiri godine, zabilježen pozitivan EBITDA rezultat u iznosu od preko 800.000 €.
Skupština akcionara “13. jul-Plantaže” a.d usvojila je Odluku o izboru sedmočlanog Odbora direktora u sastavu: Nikola Tripković, Ivana Cvijović, Milan Drakić (ispred Investiciono Razvojnog Fonda Crne Gore); Darko Rašović, Boris Boričić ( Fond PIO Crne Gore), Stevan Raičević ( predstavnik Zavoda za zapošljavanje Crne Gore) i Nikola Perišić ( Crnogorska komercijalna banka Crne Gore).
Na današnjoj sjednici Skupština je donijela i Odluka o izboru i imenovanju revizora za 2024. godinu, po kojoj je za revizora izrabran konzorcijum Cattaro Audit doo Kotor i SFA Montenegro doo Podgorica.

Provjerite slična mjesta

ASP: Uprkos izmjeni zakona funkcioneri mogu sakriti vrijednu imovinu

Članovi komisija koji provode postupke javnih nabavki, privatizacija, javno-privatnih partnerstava i koncesija, čija vrijednost postupaka …

agen toto play toto 4d toto 5000 toto togel toto togel toto togel 10 situs togel terpercaya toto togel situs togel bandar colok bo togel deposit 5000 agen toto play situs togel