Portal BiznisCG, sada već tradicionalno, objaviće u nastavcima novu listu 50 najuticajnijih ljudi u Crnoj Gori po metodologiji koju koriste Forbs i Tajm.
Zbog velikog uticaja koju stranci imaju na političke i ekonomske tokove u Crnoj Gori, na listi će se, prvi put, osim crnogorskih državljana, naći i veoma uticajni stranci koji privremeno borave u našoj zemlji.
Lista će, prema savjetima stranih partnera, biti metodološki objašnjena u smislu ko donosi odluke u Crnoj Gori i koji su neformalni centri moći koji će biti dio liste, uključujući kontroverzne biznismene i tajna društva.
19. Ivan KARADŽIĆ, direktor Mercator CG, kompanije koja nastupa pod brendom IDEA.
Direktor kompanije koja je najveći poslodavac u Crnoj Gori svakako zaslužuje da bude među prvih dvadeset najuticajnijih ljudi u Crnoj Gori.
Karadžić, koga smo rangirali kao 19., je dugogodišnji direktor Mercator-CG, kompanije koja broji preko 2.500 zaposlenih , što ga, prema zvaničnim podacima sa sajta kompanije, čini najšire rasprostranjenim trgovinskim lanacem u našoj državi.
U javnosti se veoma rijetko pojavljuje, a oni koji ga dobro poznaju tvrde da je poslovan i profesionalan.
Mercator-CG 2016.godine uvodi na tržište Crne Gore brend IDEA, kao snažan regionalni brend “malih prodavnica u komšiluku”.
Preuzimanjem 67 Franca marketa sa 900 zaposlenih u Crnoj Gori, završena je i poslednja faza kupoprodajne procedure u skladu sa ugovorom koji su krajem maja formalno zaključile kompanije Merkator-CG i Franca.
Finalizacijom tog preuzimanja, Mercator-CG, koji od aprila 2021. posluje u okviru Fortenova grupe, postaje najveći poslodavac u Crnoj Gori, sa više od 2.500 zaposlenih, dok sa 195 maloprodajnih objekata postaje i najšire rasprostranjen trgovački lanac u državi.
Zanimljivo je da je Mercator CG koja ima lanac marketa IDEA, bila je jedina kompanija koja je završila prošlu poslovnu godinu sa minusom od 997 hiljada eura, dok su ostali lanci zabilježili enormne dobitke.
Najveći izazov Karadžića u budućosti biće da popravi imidž crnogorskih trgovačkih lanaca čiji su proizvodi najskuplji u Evropi, sa višestruko većim maržama nego što je to uobičajeno u svijetu.
Predrag ZEČEVIĆ
(Nastaviće se)
Foto: Asocijacija menadžera