Žabljačani pozravljaju namjeru da se u tom gradu ponovo otvori aerodrom, kako je predviđeno Prostornim planom.
Žabljak je prije više od pola vijeka imao civilni aerodrom. Danas korov i temelji razrušenih objekata, a nekada aerodrom i pista, prisjeća Mile Stijepović najpoznatiji turistički radnik Žabljaka.
„Ovi temelji, to je bila komercijalna zgrada, prihvatna zgrada aerodroma. To je bio više ugostiteljski objekat. Ovdje je bio službeni dio gdje su se prodavale karte, gdje su se piloti javljali avio stanicom i služba civilnog vazduhoplovstva“, kaže Mile Stijepović.
Ideja da se na Žabljaku opet gradi aerodrom predstavljena je nedavno na sjednici Vlade. U lokalnoj upravi sa zadovoljstvom gledaju na Nacrt Prostornog plana Crne Gore, koji predviđa da na Žabljaku bude vazdušna luka.
„S obzirom da ovaj Prostorni plan Crne Gore kako smo imali priliku da se upoznamo sa njim, možda na jedan način ne tretira Žabljak u smislu kvalitetnog saobraćajnog kopnenog povezivanja i jedno ovakvo rješenje svakako može da ima dugoročno kvalitetne posljedice što se tiče našega grada“, navodi predsjednik Opštine Žabljak Radoš Žugić.
Iako je posljednji komercijalni let na Žabljaku bio prije više od pola vijeka, ostaci zemljane piste godinama su se koristili za slijetanje malih sportskih aviona. A na predloženu ideju da se ponovo izgradi aerodrom, Žabljačani gledaju blagonaklono, samo se pitaju koliko je realna.
Mislim da je ta ideja super i da bi to poboljšalo naš turizam i da bi se možda još više ljudi vratilo ovdje, odlična ideja.
U svakom slučaju to je dobra ideja. Mom gradu želim sve najljepše i najbolje. Tako da, samo neka rade.
Mislim da je to odlična ideja samo da je u trenutnoj situaciji to neizvodljivo.
Bolja saobraćajna povezanost, Žugić ističe, znači i poboljšanje turističke ponude.
„Aerodrom sam po sebi donosi investicije, hotele visoke kategorije, više gostiju. To je jedan lančani proces koji je svakako umrežen i gdje izgradnja aerodroma može da bude inicijalna i početna aktivnost koja će u značajnoj mjeri pozicionirati Žabljak kao jedan prepoznatljiv već odavno turistički centar Crne Gore“, kaže Žugić.
Dva puta sedmično avionom su stizali gosti iz Beograda i kluba Mediteraneo iz Tivta.
Ukoliko bi se aerodrom opet gradio na Žabljaku Stijepović je ubijeđen da bi se visokoplatežna klijetela vratila na Durmitor.
„Bio bi to preokret, bio bi bum za Žabljak. To bio bio jedan veliki doprinos, ne samo za Žabljak, nego za cijelu državu“, kaže Stijepović.
Aerodrom na Žabljaku funkcionisao je svega četiri godine, da bi 1968. prestao sa radom.
RTCG