Auto-put neće ići preko Skadarskog jezera već oko Rijeke Crnojevića, od Andrijevice do Boljara moguća i brza cesta

Autori studije izvodljivosti preostale četiri dionice auto-puta Bar – Boljare danas su predstavili varijante trasa i njihove mape.

Objasnili su da je najkoplikovanija bila dionica Đurmani – Farmaci, za koju su analizirali četiri varijante.

Izgradnja preostale četiri dionice auto-puta je izvodljiva i ekonomski isplativa, ukoliko ne dođe do pada očekivanog saobraćaja ili rasta predviđenih troškova, navedeno je u Studiji opravdanosti auto-puta Bar – Boljare.

Kao najoptimalnija izabrana je varijanta koja vodi preko Rijeke Crnojevića i svega u dužini od 200 metara ulazi u sadašnju zonu nacionalnog parka.

Preostale tri dionice su od Farmaka do Smokovca, za koju je problematičan prelazak preko rijeke Zete koja je pod zaštitom kao park prirode, zatim od Mateševa do Andrijevice i od Andrijevice do Boljara, gdje je analizirana i varijanta izgradnje brze ceste.

Izgradnja sve četiri preostale dionice koštala bi 1,24 milijarde eura.

Studija je finansirana kroz program Investicionog okvira za Zapadni Balkan (WBIF) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a dokument je neophodan kako bi Crna Gora mogla konkurisati za novac kod evropskih fondova.

Vođa projekta za izradu studije bio je Martin Osborn, a članovi tima su bili Pepi Dimopoulou, Konstantin Siderovski, Džordž Limberopoulos i Alika Čaruši, stručni konsultanti WBIF.

Vijesti

Provjerite slična mjesta

Oboren pješak kod kružnog toka, prevezen u bolnicu

U saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila oko 10,30 časova u Šušanju, u blizini kružnog toka, …