Nezakonite kazne zbog neplaćenog parkinga

Zakon o bezbjednosti saobraćaja na putevima propisuje da je zabranjeno parkiranje na ulici, zelenim površinama, trotoarima i slično, ali ne pominje neplaćanje parkinga kao prekršaj

Odlukom o javnim parkiralištima i dopunama te odluke, te davanjem saglasnosti na cjenovnik preduzeća “Parking servis Ulcinj” gradska vlast direktno utiče da se više od dvije godine u najjužnijoj opštini nezakonito blokiraju automobili i nezakonito kažnjavaju vozači zbog neplaćenog parkinga. Odlukom o javnim parkiralištima i dopunama te odluke precizirano je da se u slučaju neplaćanja parkinga ili prekoračenja plaćenog vremena, preduzimaju mjere blokiranja vozila posebnim uređajem, tzv “lisice”, i izdavanjem doplatne karte. U članovima 25 i 25 b navedeno je da je “korisnik dužan da plati ugovornu kaznu plaćanjem doplatne parking karte utvrđenim cjenovnikom”, odnosno da prije deblokiranja vozila korisnik plati dnevnu kartu, kao i troškove postavljanja i uklanjanja uređaja za blokiranje, prema cjenovniku koji donosi “Parking servis”. A cjenovnik predviđa doplatne karte (ukoliko se prekorači vrijeme ili ne plati parking po započetom satu) u visini od četiri do osam eura, zavisno od zone i sezone. Odblokiranje vozila (skidanje “lisica”) zbog neplaćenog parkinga građane košta od 30 do 40 eura. Međutim, kako saznajemo, ‘Parking servis’ nema pravo da izdaje doplatnu kartu jer ona predstavlja kaznu, a preduzeće nije zakonski ovlašćeno za to. Inače, pravo na naplatu kazne imaju organi kojima je zakonom povjereno to ovlašćenje, a ne Opština na osnovu svoje odluke. Javna preduzeća imaju ovlašćenje Opštine, ali odluke gradskih vlasti ne mogu biti iznad zakona i nemaju pravni niti ustavni osnov za kažnjavanje neplaćanja parkiranja. U slučaju neplaćanja parkinga, preduzeće ‘Parking servis’ ima pravo da naplati onoliko vremena koliko je prekoračeno. U slučaju da se to ne plati, ‘Parking servis’ ima pravo da naplati sudskim putem račun, sa kamatom i sudskim troškovima. Takođe, vozaču nije doplatna karta uručena lično, već se stavlja na automobil, uglavnom pod brisače, a zakon ne poznaje takvu vrstu dostavljanja već je takav način dostave predviđen opštinskom odlukom koja olakšava posao kontroloru i samim tim stavlja se iznad zakona. Sporne su i tzv. “lisice”, odnosno blokiranje točkova. To je za “Dan” potvrdio i inspektor za drumski saobraćaj u Komunalnoj policiji Ardijan Mučaj.

Dan

Provjerite slična mjesta

Pobjeda: Abazović i Joković pripremaju odluku o ulasku Crne Gore u „Otvoreni Balkan“

Abazovićeva vlada koja se nalazi u tehničkom mandatu u narednih 15 dana trebalo bi da …