Viele Euro Geldscheine

Televizije u stranom vlasništvu dobijaju novac, crnogorske u problemima

Kompanije iz Srbije su vlasnici televizija koji u Crnoj Gori imaju nacionalnu pokrivenost, a koriste razne mehanizme pomoći Agencije za elektronske medije (AEM), pa njima odlazi novac koji bi mogao da pomogne crnogorskim medijima da se „izvuku“ iz problema. Tome se mora stati na put kroz izmjene zakona, poručeno je juče sa sjednice Savjeta AEM.

PRIJAVE

Na adresu AEM ponovo je stigla prijava Adria TV na javni konkurs za dodjelu prava na nacionalnu frekvenciju. Vlasnik Adria TV je srpski biznismen Bratislav Stojiljković.

Stručna služba AEM-a provjeriće da li je dokumentacija koju su poslali kompletna i ispravna nakon čega će odlučivati da li da im daju nacionalnu frekvenciju ili ne. Ta televizija je ranije slala dokumentaciju po istom pitanju, ali priložena dokumentacija nije bila kompletirana.

Ova prijava zabrinula je pojedine članove Savjeta AEM jer i Adria TV, kao i ostale sa nacionalnom pokrivenošću, imaju strane vlasnike. Jedina crnogorska televizija u Crnoj Gori sa nacionalnom pokrivenošću je Javni servis RTCG.

Član Savjeta Rajko Todorović upozorava kolege da AEM treba da vodi računa kome daje nacionalnu frekvenciju, jer imaju vrlo ograničene resurse.

– Veliki je broj televizija, sve imaju stranog vlasnika, a svaka liči kao „jaje jajetu“. Nemamo kvalitetne televizije sa nacionalnom frekvencijom i treba da odlučujemo na osnovu programske šeme i sadržaja – rekao je on.

Todorović smatra da se mora odlučivati na osnovu kvaliteta, a ne samo da li neko formalno ispunjava uslove.

– Važno je da se poveća kvalitet koji se odnosi na naše gledaoce, ljude koji su na crnogorskom prostoru – istakao je on.

VEZANE RUKE

Opasnost od stranih uticaja vidi i njegov kolega Milan Radović koji kaže da su AEM-u sad „vezane ruke“ i ne može da reaguje na strani uticaj, naprotiv – čak i pomaže medijima čiji vlasnici nijesu u Crnoj Gori.

– Crna Gora ima malo tržište, nemamo crnogorsku televiziju osim Javnog servisa. Ono što možemo da uradimo je da imamo analizu kroz koju ćemo da zaštitimo crnogorske medije od nedozvoljene koncentracije – istakao je Radović.

Milan Radović

Smatra da pojedini mediji krše zakon, misleći na Vijesti i Novu M koje imaju istog vlasnika – United media gorup.

– Imamo istog vlasnika za dvije televizije i to je suprotno zakonu, ta platforma treba da se istraži i da se zakon izmijeni kako bi AEM mogao da reaguje. Mi sad kroz Fond za medijski pluralizam i druge mehanizme pomoći zapravo podržavamo strane vlasnike, a na osnovu naših podataka vidimo da se crnogorski mediji suočavaju sa konstantnim problemima i to ne samo komercijalni nego i javni emiteri – istakao je Radović.

Predloženo je da se u narednom periodu izmijeni Pravilnik o raspodjeli sredstava iz Fonda namijenjenih komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima, jer su neke procedure koje su predviđene tim dokumentom nelogične i otežavaju medijima da dobiju novac.

Predsjednik ovog tijela Branko Bošković rekao je da podržava ove stavove, ali da se mora poštovati Zakon.

– Imamo Zakon o elektronskim medijima koji moramo da poštujemo i ne možemo tek tako uvoditi nove kriterijume, ali ja sam za to da vidimo što možemo učiniti. Kad bude usvajan novi zakon, ja sam za to da damo doprinos u ovom dijelu – rekao je on.

SAČUVALI NOVAC

Govoreći o izvještaju o finansijskom poslovanju rečeno je da na računu imaju oko 24.000 eura što znači da su potrošili samo oko 1.800 eura. Saglasili su se da novac treba trošiti za projekte koji bi promovisali AEM.

Članica SAEM Andrijana Nikolić rekla je da je napravila plan za projekat Medijska pismenost za osnovne i srednje škole, te da smatra da sa tim projektom treba početi.

– Dobro je domaćinsko poslovanje, ali AEM mora biti vidljivija i to možemo da uradimo kroz projekte – predložila je ona.

Pobjeda

Provjerite slična mjesta

OHRABRENJE: Deficit budžeta niži 156 miliona eura od plana

Kumulativni budžetski deficit za prvih osam mjeseci ove godine iznosio je 9,4 miliona eura ili …