Privilegovani koncesionari zgrću pare i za sobom ostavljaju pustoš

Već dugi niz godina nadležne službe nijesu ništa preduzele da spriječe devastaciju puta koji od Andrijevice vodi do planine Gradišnjice. To je zajednička konstatacija mještana sela Trešnjevo, Zabrđe i Slatina čiji se katuni nalaze na području pomenute planine. Oni podsjećaju da su u više navrata slali zahtjeve relevantnim institucijama, zahtijevajući da se spriječi prolazak teških kamiona koji su pričinili velika oštećenja na pomenutoj saobraćajnici.

Međutim, kako navode, ništa nije urađeno da se zaustavi bahato ponašanje koncesionara koji, transportujući balvane sa tog područja, sistematski uništavaju asfaltnu podlogu.

– Područje Gradišnjice predstavlja pravi prirodni biser na sjeveru Crne Gore i izvor života za više sela. Tu se nalaze naši katuni i brojne druge vrijednosti koje zaslužuju posebnu pažnju. Međutim, koncesionari i šumokradice, svakodnevno transportujući balvane, teškim kamionima uništavaju asfaltnu podlogu. Tako je put pretrpio ozbiljna oštećenja na više mjesta, jer nesavjesni pojedinci zanemaruju saobraćajne znakove koji ukazuju da je zabranjeno kretanje kamionima s teretima većim od 20 tona. Zbog toga ponovo apelujemo na nadležne organe da konačno zaustave divljački pohod onih koji, zanemarujući opšte dobro, vode računa samo o ličnim interesima – istakli su iz NVO “Gradišnjica”.

Završetak rekonstrukcije puta Zabrđe – Gradišnjica, koja je podrazumijevala postavljanje asfaltnog zastora u dužini od 7,7 kilometara, ozvaničen je početkom 2013. godine. Radilo se o projektu vrijednom 759.260 eura, finansiranom od strane Evropske unije iznosom od 561.852 eura, dok su ostala sredstva obezbijedili Vlada Crne Gore, Opština Andrijevica i Regionalna razvojna agencija za Bjelasicu, Komove i Prokletije.

Uništen riblji fond

Iz NVO “Gradišnjica” tvrde da su koncesionari minulih godina, vršeći transport šume samim tokom rijeke, bitno uticali da dođe do uništavanja ribljeg fonda.

– Rijeka Gradišnjica je u minulim vremenima bila toliko bogata pastrmkom da su je mještani rukama vadili. Međutim, koncesionari su put za transport šume napravili riječnim koritom, čime je uništeno glavno mrestilište u dijelu Male rijeke. Tako je došlo do drastičnog smanjenja ribljeg fonda. Insistiramo da nadležne institucije preduzmu odgovarajuće mjere za adekvatno poribljavanje Gradišnjice, jer bi se na taj način povratila njena puna atraktivnost – kazali su članovi NVO “Gradišnjica”, dodajući da je i priča o otvaranju pogona za preradu ljekobilja i šumskih plodova ostala samo mrtvo slovo na papir

Tada je, presijecajući svečanu vrpcu, predstavnik Delegacije Evropske unije u Crnoj Gori Džordž Vizner naglasio da je uvjeren da će pomenuta saobraćajnica ubrzati lokalni socioekonomski razvoj i poboljšati uslove života na ruralnom području opštine Andrijevica.

Mještani tvrde da su se njegova nadanja dobrim dijelom izjalovila i da država u međuvremenu nije preduzela nijedan konkretan potez u cilju pune valorizacije prirodnih resursa Gradišnjice i okolnih planina.

Dan

Provjerite slična mjesta

MUGOŠA: Stijović kriv za nestašicu mlijeka

U trgovinama se osjeća nestašica određenih mliječnih proizvoda prije svega pasterizovanog jednodnevnog mlijeka, kazao je …