Udarne vijesti

HELLENIC PETROLEUM objavio rezultate: Profitabilnost kao prije krize

HELLENIC PETROLEUM je objavio svoje konsolidovane finansijske rezultate za treći kvartal 2021. godine, sa prilagođenom EBITDA-om od 125 miliona evra, što je povećanje od 90% u odnosu na treći kvartal 2020. godine i 58% u poređenju sa drugim kvartalom 2021. godine, uz odgovarajući neto prihod od 39 miliona evra. Isto tako, neto prihod za prvih devet mjeseci u 2021. iznosio je 258 miliona evra, što je više od 600 miliona evra u poređenju sa prošlom godinom.
Rezultati su uglavnom vođeni povratkom potražnje za naftom na svim ključnim tržištima, kao i poboljšanim referentnim maržama prerade, nakon nekoliko kvartala na istorijskim najnižim nivoima. Izuzetan operativni rezultat u preradi i marketingu, kako u Grčkoj tako i na međunarodnom nivou, kao i prvi rezultati iz programa strateške transformacije, takođe su imali pozitivan uticaj. Značajan dio operativnog poboljšanja nadoknađen je porastom troškova energije i cijenama za emisiju CO2, što je postalo jedan od najvažnijih izazova za industriju u Grčkoj kao i na međunarodnom nivou.
Rezultati Petrohemije su nastavili da se poboljšavaju, jer potražnja za proizvodima premašuje trenutnu ponudu. U domaćem i međunarodnom marketingu, gdje se već dvije godine sprovodi plan proširenja i nadogradnje maloprodajne mreže, prodaja i profitabilnost su bili veći.
Povezane kompanije u sektoru energetike i gasa prijavile su još jednu četvrtinu poboljšanja učinka, uglavnom zbog veće potražnje za električnom energijom.
Finansijski rezultati prijavljeni u skladu sa međunarodnim standardima finansijskog izvještavanja (MSFI) su dodatno poboljšani, usljed kontinuiranog povećanja cijena sirove nafte i proizvoda, sa prijavljenom EBITDA za prvih devet mjeseci u 2021. od 531 miliona evra i neto dobiti od 258 miliona evra.
Strategija i ključni elementi razvoja
Proces korporativnog restrukturiranja Grupe se nastavlja. Nova korporativna struktura će imati višestruke prednosti u smislu fleksibilnosti u razvoju i finansiranju novih aktivnosti, upravljanja rizicima, kao i poboljšanja transparentnosti vrijednosti u portfoliju aktivnosti Grupe.
Grupa će sprovesti svoje strateške ciljeve transformacije za održivi rast i prelazak na ekonomiju sa niskom emisijom ugljenika. S obzirom na status kompanije sa velikom potrošnjom energije, strategija Grupe se fokusira na stalno unaprjeđenje energetske efikasnosti i korišćenje alternativnih izvora goriva, dok će se kao proizvođač fokusirati na snabdevanje tržišta gorivom nove generacije proizvedenim po najsavremenijim standardima i specifikacijama. Drugi ključni aspekt strateške transformacije Grupe predstavljaće ubrzanje projekata koji se fokusiraju na obnovljive izvore energije (OIE), kao i na tržišta prirodnog gasa i električne energije.
Do 2030. Grupa će težiti da smanji emisiju ugljen-dioksida i ostalih komponenti baziranih na ugljeniku i ovaj cilj nastavlja da bude jedan od najvažnijih kriterijuma za sve naše poslovne odluke. Fotonaponski park snage 206 megavata u Kožanima na kome radi naš inžinjering, jedan od najvećih svoje vrste, je u zavšrnoj fazi i zajedno sa 14 od 18 parkova (koji su ekvivalentni snazi od 166 megavata) su već završeni, dok se povezivanje sa mrežom visokog napona u komercijalna upotreba očekuje u drugom kvartalu 2022. godine.
Potražnja na tržištu goriva kontinuirano raste
Domaće tržište: Ukidanje ograničenja kretanja i putovanja, kao i ponovno pokretanje privrede i turizma tokom kvartala, doveli su do povećanja potražnje za lokalnim gorivom za 8% u odnosu na prošlu godinu, dostižući nivoe iz 2019. godine. Ukupna potražnja goriva na domaćem tržištu iznosila je 1,6 miliona megatona, -1% u poređenju sa trećim kvartalom 2019. godine.
U međunarodnom marketingu, povećanje prodaje u maloprodajnim mrežama i dobre operativne performanse doveli su do dostignutog EBITDA u i